Mercedes-Benz W124 300D

projekt "A"

Tento Mercedes byl zakoupen od starší paní, která jej vyměnila za zcela nové vozidlo. Mezi jeho hlavní přednosti patřil v době koupě zejména téměř originální stav dle datakarty Mercedes-Benz; k úplné dokonalosti však byla ještě dlouhá cesta, kterou můžete postupně sledovat v následujícím příběhu níže.

Mercedes vyjel z továrny v roce 1990, má naftový šestiválcový - ještě atmosferický - motor o objemu 3 litrů (2996 ccm) s výkonem 83 kW a je vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Lakovaný je do barvy "Rauchsilber Metallic" (702U) a má krásný hnědý interiér potažený látkou "Brasil Stoff" (063).

Za povšimnutí stojí stará původní registrační značka.

Kapitola I. - výchozí bod

Jak je patrné z fotografií z doby pořízení, Mercedes byl poznamenán mnohaletým pražským provozem i drobnými neoriginálními úpravami - měl nepůvodní zadní světla, ulomený znak na přední kapotě, ulámané mřížky chladiče apod. Vylepšen byl několika samolepkami na víku zavazadlového prostoru. Uvnitř auta byly potahy na sedadlech, ale ani ty nezakryly, že se v autě již nějaký čas důkladněji neuklízelo.

Kapitola II. - mytí exteriéru

Tento bod zní banálně, mnoho lidí by jej vyřešilo prostou návštěvou mycí linky, která by zabrala pár minut. V tomto případě se ale jednalo o celodenní práci - nejprve byly opatrně odstraněny všechny nálepky, rámečky pro registrační značky, kryty tažného zařízení apod., následovalo ruční mytí, vyčištění nejrůznějších spár a nedostupných míst, která byla za léta provozu zcela zanesena špínou a např. v případě odtoků dešťové vody od čelního skla zcela neprostupná. Následovalo finální mytí karoserie s ošetřením voskem a důkladné mytí komponentů jako jsou např. kola nebo registrační značky.

Kapitola III. - čištění interiéru

Práce na interiéru byla ještě náročnější než práce na exteriéru a trvala několik dní. Nejprve opět došlo k demontáži všech "vyjímatelných" částí, v první řadě zejména vyhození potahů a obsahů všech možných přihrádek, kapes dvěří apod.; dále došlo k vyjmutí koberečků, popelníků a ostatních drobností, které byly vyčištěny samostatně. Interiér byl nejprve několikrát vyluxován a všechny textilní povrchy (tedy sedadla, části výplní dveří, podlahové koberce, zavazadlový prostor) byly následně vytepovány (mokré čištění) několikrát za sebou, dokud nebyly zcela čisté. Jen proces luxování a tepování trval dohromady 16 hodin... Všechny ostatní části než textilní byly několikrát omyty a vyčištěny a nakonec ošetřeny sprejem vyživujícím a regenerujícím plasty.

Kapitola IV. - regenerace exteriéru

V této fázi byly na exteriéru provedeny takové úpravy, které přiblížily vzhled co nejvíce původnímu a originálnímu stavu. Byl namontován nový znak Mercedes na kapotu, byly opraveny mřížky chladiče, zadní světla byla vyměněna za originální typ (s oranžovými blinkry), který byl výrobně na tento typ montován. Přední světla byla rozebrána, vyčištěna a opravena (zejm. naklápění světel, žárovky). Nový lak dostalo tažné zařízení. Místo dosavadních kol byla nasazena originální kola Mercedes z lehké slitiny.

K dokonalosti vnějšího vzhledu bude nadále vyřešena drobná povrchová koroze, v samostatné následující kapitole.

Kapitola V. - technická regenerace

V rámci zachováni auta v dobrém a provozuschopném technickém stavu byly provedeny zatím základní úkony - výměna oleje (Shell) a olejového filtru (Mann) a dále výměna předních brzdových kotoučů a destiček (ATE)

Tento vůz si můžete zapůjčit. Bližší informace lze dohodnout e-mailem nebo telefonicky.
< zpět